
Rollerek műszaki karbantartása
Mint minden közlekedési eszköz – így a roller időszakos karbantartása is rendkívül fontos. Ökölszabályként elmondható, hogy minél nagyobb és gyorsabb gépről van szó annál gyakrabban érdemes vele foglalkozni.
- Ha ballonos a kerék akkor a guminyomást minden indulás előtt – a nyomás általad választott, törekedj arra, amit a gyártó előír. A legtöbb ilyen járgány rendelkezik külön futófelülettel és belsővel – ha a gumi lapos akkor könnyen kidörzsölődik a belső és hamarabb defektet kapsz
- Ha nem csak elektromos féked van akkor a fékpofák állapotát – ne legyen elhasznált, sáros, vizes, az autók fékeinek beállításakor is arra törekszünk, hogy új felszerelésekor egy nagyon minimálisan hozzáérjen a tárcsa a fékpofákhoz, ha a rendelkezésreálló fékhatást keveselled akkor ebbe az irányba korrigálhatsz
- Minden indulás előtt ellenőrizd a fényszórókat és kapcsold is be nappali körülmények között is. Nem, a fogyasztásuk elenyésző a motorhoz képest.
- Figyelj az akkumulátor állapotára!
- Soha ne tedd el a járgányt teljesen lemerülve.
- Ha a gép vizes, nedves, párás környezetben volt üzemeltetve várj néhány órát, hogy biztosan megszáradjon és aztán tedd fel a töltőre.
- Ne üzemeltesd a gépet fagypont alatt. Nem csak azért, mert csúszós az út hanem az akkumulátorok sem fűtöttek/hűtöttek ahogy egy elektromos autónál szokás.
- Semmiképp ne tedd töltőre ha szélsőségesen hideg vagy meleg környezetből érkeztél meg valahova. Várd meg míg a roller invertere, akkumulátora felmelegszik, vagy épp lehül.
- Ha hosszabb időre teszed el a járgányt (pl téli időszak) 2-4 hetente nézz rá az akku töltöttségére és tedd töltőre 1 órára.
- Ha a zárómechanika környékén fura zörgéseket hallasz, vagy kotyogós lett keress fel egy szervizt. Elképzelhető, hogy üzemszerű, amit tapasztalsz és csak meg kell olajozni, de jobb az elővigyázatosság ha nem értesz hozzá